jojjothewiki

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Irritation!

Av Jojjo - 9 mars 2011 16:15

Det är definitivt en känsla. Känner den i stort sett jämt när jag är hemma. När min mammas väninnor är hemma är det bara värre. Många skyller på puberteten, jag skyller på idioti!

För det är ju det som bygger på irritationen. Asså jag vet att det blir värre när man är i puberteten men vadå? Även när man är långt ifrån puberteten så blir man förbannad, irriterad, arg och så är det hela livet. Varje gång mamma knackar på dörren kokar jag. Och det är vanligt, jag vet. Men även om jag inte hittar någon anledning till att vara irriterad så slutar jag inte vara det. För det är sån jag är, jag kan inte leva så tätt inpå någon som jag lever med mamma. Jag är för envis och för "intelligent"* för det. Om och om igen tvingas jag att le, hålla tyst och bara spela en fånig charader som gör mig förvånad varje gång någon går på den. Men med mamma går det inte. Jag ser henne som en svikare, någon man inte kan lita på. Jag ser henne ofta som hatobjekt och jag är långt ifrån stolt över det. 

Om jag tänker efter riktigt noga är jag nog egentligen inte stolt över någonting som har med mig att göra förutom tre grejer;

1) Jag kan prata öppet om i stort sett allt.

2) Vilka glåpord folk än skriker ut till mig kan såra mig. Endast vissa, få, kan såra mig.

3) jag är inte rädd för att stå för min åsikt, och göra min åsikt hörd. Bara jag tror på den själv!

Det är allt bra med mig, som jag kan komma på. Visst, jag är supernöjd med viss del av mitt utseende men för mig är utsidan bara en belastning. Något som gör dig olycklig när du redan är som olyckligast!

För en gångs skull kan jag leva med den jag är. Men inte för att jag är den jag är, utan för att jag står ut, och för att jag aldrig någonsin skulle belasta andra med mina problem. Men jag älskar ändå att höra andras problem, och kunna hjälpa till. För då känner jag att jag faktiskt duger, till något.

Jag vet vem jag är, står kvar vid henne. Men ändå kan jag inte förklara vem jag är!

Jag ber er inte att läsa, inte ens att förstå. Jag ber er bara om att inte klaga om ni inte försöker läsa allt, eller förstå det. 

För i så fall har ni inget att säga till om!


* Det är bara mamma som påstår det. Alla andra har vett att vara ärliga.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jojjo - 28 september 2011 18:08

jojjothewiki.blogg.se  <- därifrån lär jag blogga nu! ☺ ...

Av Jojjo - 21 september 2011 21:08

A brighter world that keeps your words away. Every time I close my eyes I realise that you hurt me. You said you didn't believe me and until now I didn't care. But you said that I was weak and I'm not Every time someone hit me I raise and g...

Av Jojjo - 18 september 2011 14:26

Just min normala musiksmak...

Av Jojjo - 18 september 2011 14:09

Kollade igenom gamla foton tagna med min mobil och garvade mycket!  <- who took my chocolate!?   Och sen måste jag bara visa en förändring som är så... jag vet inte!       Bye sålänge ☺ ...

Av Jojjo - 17 september 2011 22:20

Jag sov till tolv!  Ha, och sen såg jag på tv, läste, såg på tv och sen på film. Tittade på.. Allt en tjej vill ha och det är inte min typ av film kan jag meddela.  men ja.    ...

Presentation

Jojjo is back!
Läs om mitt liv, skratta och le! ☺

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag ha en frågestund?
 Ja, självklart.
 Nej absoulut inte.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards