jojjothewiki

Alla inlägg under mars 2011

Av Jojjo - 7 mars 2011 20:14

Än en gång satt jag leende på en parkbänk och tittade på förbipasserande människor. Försökte ta in dess gångstil, jämföra den med personlighet och på så sett förstå vad för sorts människor de var. Det var i vissa fall enkelt men i andra riktigt svårt. En flicka med svart, långt och rakt hår med mycket färg på kläder och ansikte såg jag ofta som vild och sprallig. Kanske deprimerad. Men hennes gångstil kunde ge mig ledtrådar som ledde mig till att hon var helt annorlunda. Pratade hon med någon kunde hennes röst ge mig en verkligare definition av vad hon var för person mer exakt. Jag gjorde verkligen allt för att förstå mig på det mänskliga väsendet. Även om jag tillhörde människoarten så hade jag aldrig känt mig mänsklig. Jag hade skött mig skolplikt, gjort mina läxor och legat i medelnivån för intelligens. Jag hade även haft förhållanden och varit någorlunda social. Men jag hade aldrig kommit i närheten av känslan att jag tillhörde något som – förutom jag – existerade. Min tanke var att om jag tog mig tid att förstå mig på de andra som skulle likna mig så skulle jag kanske hitta likheter. Men inte ens nu, när jag inspekterat dem i över ett halvår, förstod jag hur de fungerade. Jag hittade heller inga likheter mellan dem och mig. Mamma hade alltid klagat på att jag var så envis och ihärdig. Och det stämde, jag var envis, så jag fortsatte med sökandet på likheter mellan människorasen och mig. Förutom utseendet, för det är bara ytlig fakta, meningslös för yttre världen. En tjej i min klass släntrade förbi och viskade fnissandes till sin kompis som jag inte riktigt kände, efter några sekunder hade de båda fnissande försvunnit utom synhåll. Jag vet varför de fnissade, det var enkelt att lista ut. Jag var skolans skvallermitt, alla hittade på skvaller om mig så att de kunde bli mer populära, den med bäst skvaller fick bäst ranka för stunden. Så funkade det sen mitt senaste förhållande sprack, min ex-tjej var klassens skvallerbytta och sen blev hon bästa kompis med tjejen som sa första bästa elaka sak om mig. Men jag hatade henne inte. Så länge jag hade min passion för nya upptäckter och vetskap så skulle jag stå ut med skvaller och gester. Att folk frös ut mig hade jag aldrig egentligen haft något emot, det fick mig egentligen bara att kännas lite mer… normal. Som om jag tillhörde något.
En flicka med halvblont, kort hår satte sig på bänken bakom mig. Hon vände sig om så att hon var vänd mot mig och det gjorde mig lite förlägen.
”Hej” sa hon energiskt och jag vände mig tillslut om. Jag tittade på hennes ansiktsdrag som var så långt ifrån perfekta att hon nästan såg perfekt ut som en helhet.
”Hej”, jag log och kunde inte riktigt slita mig ifrån hennes leende ansikte. För en gångs skull kände jag mig lite mer normal, hur?
”Vad heter du?” frågade hon, fortfarande lika energiskt och frågan förvånade mig. Jag trodde inte att någon skulle fråga vad jag hette, det hade nästan aldrig hänt. Alla hade gett mig sina egna namn på mig, eller så hade de redan vetat vad jag hette ifrån någon lärare eller liknande, men denna flickan frågade. Och tog inte bara för givet. Men jag kunde fortfarande inte skjuta ifrån mig tanken att jag fortfarande inte hörde hemma bland människor, inte bland djur. Inte bland något levande. Jag var kanske född dömd till att höra till de döda.
”Nic” svarade jag, för tyst. Hon kunde omöjligt ha hört mig, även om hon bara satt några centimeter ifrån mig. Jag hörde inte ens vad jag sa.
”Fint, Amaryl” svarade hon och sträckte fram handen i en hälsning. Jag tittade chockerat på henne, hade hon hört?
”Hu..?” frågade jag och förstod verkligen inte.
”Jag läste på dina läppar” svarade hon enkelt, som om det var en självklarhet. Men jag gissade att det faktiskt var det för henne. Precis som att vara en otrolig människokännare låg i min natur, nu.
”Varför sitter du här varje dag?” frågade hon när jag inte sa något. Jag tittade ner lite generat. Vad skulle jag svara, kunde jag vara helt ärlig? Men… jag dolde egentligen ingenting.
”För att jag försöker hitta likheter mellan andra människor och mig. Jag vill känna mig normal, vill att det ska kännas som om jag tillhör någon existerande ras. För jag har aldrig känt mig som en del av människoarten” förklarade jag kortfattat och hon nickade tankspritt. Som om det jag sa var receptet till någon ny medicin. En medicin att bota döda med, är nog den förklaringen som lättast kunde förklara hennes tankspriddhet och djupa koncentration. För mina ord.
”Så du tittar inte efter offer?” frågade hon och jag rynkade pannan, men skakade på huvudet. Vadå offer?
”Du är ingen pedofil?” förtydligade hon och log roat, jag log också men höll kvar rynkorna i pannan samtidigt som jag allt ivrigare skakade på huvudet. Pedofil, jag… nej knappast!
”De flesta tror det” sa hon och skrattade nu. Jag kunde inte låta bli, utan jag skrattade också. Tillsammans med tjejen som fått mig att känna mig hemma. Hon hade fått det att kännas som om jag tillhörde något. Det kändes som om hon och jag var en ny ras, för hon… var annorlunda på mitt sätt. Jag förstod det nu, när vi satt och skrattade tillsammans på en bänk mitt i staden. Det kändes fritt, det kändes underbart!

Det där var då novellen :)

Om du orkade läsa; hoppas du gillade den. För jag är lite nöjd faktiskt!

Av Jojjo - 7 mars 2011 17:49

Ja seriöst. Det är jobbigt. 

Att ha feber alltså!

Men jag överlever (haha låter lite som en kille)

och... jag är nästan helt frisk nu :D

Men det är fortfarande jobbigt   

Men jag har skrivit en berättelse, ska finslipa men sen lägger jag ut den här...

känns bra ifall min dator skulle krascha... aah, jag vet ärligt talat inte varför den skulle göra det men man vet ju aldrig.


Men men... okej. Nu ska jag snart låna ut min dator till mamma (haha, då kanske den faktiskt kraschar) eftersom hennes är... det något fel på :)


  

   BIG FAIL! 

Av Jojjo - 6 mars 2011 22:41

Haha ja visst diggar ni min rubrik :D

Men anyway; fick min kamera i helgen och nu sitter det en glad liten skit i min stol :)

   <-- AHA, se... visst är den älskvärd? :D

Aah svar; JAPP!


Hehe. aja, seriöst. Om jag skriver mer så somnar jag så jag ger er lite söta bilder efter dagen tillsammans med Jossan :D


   Lagom cool ;)   I just LOVE that picture ♥   Okej ja erkänner, jag ser helt korkad ut x)   Ett, två... TRE! xD   Vågar ja... nej... jo... AHH! xD

   Awwe ♥

Av Jojjo - 1 mars 2011 19:33

Haha jag lurade er... ovetande. Jag tänker inte gå och lägga mig, även om jag redan ätit, mitt älskade House kommer ju sen! Då kan man ju inte ligga och sova :o


Så nu sitter jag och halvt hyperventlierar, eftersom det är en vanlig effekt som kommer när jag ä övertrött... hehe.

Va hos tandläkaren i morse, känner mig stolt, jag fick bara lite panik :)

(extrem tandläkarskräck) och sen, efter det, fick jag en illgul sweetshirt, SÅ mysig :)


Tack... mamma (a)

och sen har jag PMS.. hate it! Liksom, ja ä sprudlande glad ena sekunden och sen, utan förvarning, är jag sjukt irriterad. Inte bara lite jobbigt!

Men puss och hej... örka säga leverpastej :D

Av Jojjo - 1 mars 2011 18:48

Haha ja, chattar med en Maja som nu bestämt sig för att tatuera sig överallt och så förklarar jag att hon är galen, hennes enda svar ä typ "tänk!" x)


Aah kulig flicka detdär...


öhm.. vetni? jag ä rätt efter.. och nu är jag bara allmänt trött!

Tror jag lägger mig efter maten faktiskt :£

Men vem vet? :)


AAAAH! Faan va ont det gjorde, slog i handen i mitt skrivbord IGEN!<-- gjorde det igår med; tre ggr    

men iaf, ser inte RIIIKTIGT klok ut idag.. men när fan gör jag det? ;)


   <-- NAW! Ser ju ut som en bebis ♥


men ska lägga mig nu tror ja, gonatt i så fall :)

Presentation

Jojjo is back!
Läs om mitt liv, skratta och le! ☺

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag ha en frågestund?
 Ja, självklart.
 Nej absoulut inte.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards