jojjothewiki

Alla inlägg under maj 2011

Av Jojjo - 9 maj 2011 21:09

Aowp... en liten bild. Liké-like! 


 
 Högt älskade katt ♥

Älskvärda Nougat! Love you forever.

Av Jojjo - 9 maj 2011 20:29

Haha känner mig ju SÅ smart. Tittade ut genom förstret och tänkte "fan, jag vill ut och slappa.." så jag gjorde det, gick ut och slappade. I shorts och linne, vem hade anat att det skulle vara svärmar av mygg och knott? Jo, alla som tänkt lite. Haha anyway! hela jag blev ju inte biten. (okej, ingen del av mig. Men jag kunde ha blivit) 

Okej, intressant samtalsämne!

ehrm.. vi grillade! Supergott, åt typ tre hamburgare (y)

Aja, orkar inte tråka ut er mer. Så.. en liten bild sen BYE BYE!


  Cool sister or what did ya say?

Haha, älskar Mirandas min. Och min solbriller också (y) 

Av Jojjo - 8 maj 2011 20:34

Lite smått kär i min rubrik. Anyway, känner mig som världens intressantaste. Har bl.a tagit kort på vår vattenkran (på toa), foppatofflor och träden man såg från pappas balkong! I alla fall så har jag haft rätt tråkigt. Ska la snart tvingas hjälpa en lillebrorsa med att installera Skype i hans dator. Värdelöst.

Och tja... avslutar genom att ge er lite bilder, helt enkelt:


   Känner mig grymt nyttig. Pepsi och någon sorts choklad-bars.. hehe   Åwh! Cuie-cute foppa!   Vattenkranen! ÄLskar blden.

   TRÄDEN! :D


Bye ♥

Av Jojjo - 8 maj 2011 19:09

Ehrm... japp! 

Idag har jag faktiskt känt mig ganska händig. (waow)

men när jag vaknade idag tänkte jag typ bara på morgondagen. Nu menar jag inte "måndagen den 9:e maj" utan, morgondagen, som i mysteriet ingen kan reda ut. Jag tänkte på 2012 (asså jag tror fortfarande inte att jorden går under). Jag tänkte på alla krig som på senaste tiden kommit upp tack vare alla diktatorer. Jag tänkte på hur glada alla blivit för att Usama Bin Laden (*stavning) dött. Samtidigt tänkte jag hur kan folk bli glada över det här? Alla som pratar så mycket om att alla liv är värda att räddas. Och nu hurrar folk!

Tack vare att jag tänkte så känner jag mig nu hemsk!

Alla hurrade ju för att det var det som hände. Man räddade ju liv efter liv genom att Usama dog. Så varför tänkte jag så? Inte en aning. Kanske däför jag gick upp. 

För några timmar sen pratade jag med mamma som meddelade att morfar skulle hämta mig. Vilket jag vägrade, så jag tvingade min bror att stanna hemma så mamma kunde hämta mig ändå.

Måste berätta (J = jag | P = pappa)

Vi *lyssnar på country-musik*

P: Vilken jävla text. Ligger i badkaret och räknar mina tår.

J: Va?

P: Jo hon sjöng så nyss.

J: Haha, idiot

P: Ja, fast hon är ju inte så gammal.

J: Hur gammal är hon då?

P: 21

J: hon är ganska stor för att vara så ung va?

P: Jo, hon är ju amerikan

J: *förvirrad*.. *skrattar*

P: *tittar konstigt på mig*

J: Asså, jag menade "stor i karriären" och inte "stor kroppsmässigt" *asgarvar*


Haha! Världens fail!


Jaja!

Har nyss suttit i säkert en och en halv timme och läst Stellas blogg. Jättetrevligt, tycker jag. Hoppas jag får nämna henne... 


men men. ha det bra ♥

Av Jojjo - 8 maj 2011 15:58

Ah lite sådär random rubrik då. Men eh... tänkt på en sak: Jantelagen är inte direkt peppande.

Vår värld är - om jag förstått allt rätt - uppbyggd på jämnlikhet. Alla är lika mycket värda. Ingen är något mer än de andra. Jo, det låter bra. Men jantelagen... jag köper den inte. Inte i ord. Budskapet tar jag. Men sättet den är uppbyggd på är inte rättvis. Det tar inte fram det egentliga budskapet. Allt den säger är "Du är inte bättre än oss."

Det är sant. Ingen är som sagt bättre än någon annan. Men det enda jag ser när jag läser jantelagen är en nedtryckande text. Allt det här är bara mina åsikter. För det är det enda jag kan stå för. 

Men jag ville ändå säga det här. För mig är tankar viktiga!


1. Du skall inte tro att du är något.
2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
7. Du skall inte tro att du duger till något.
8. Du skall inte skratta åt oss.
9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.



See ya ♥

Av Jojjo - 8 maj 2011 14:45

Visst är jag?  HAHA!

 

(se och lär Isax. Det gör skillnad)

Av Jojjo - 8 maj 2011 11:30

Haha ja!

Har rekord för den här månaden.

Haft 5 besökare, rekord för månaden.

Lite sådär lycklig igen då...


det här inlägget var ju precis lika innehållslöst och patetiskt som det förra... fast jag bryr mig inte just nu   


en liten grej till. Jag gillar inte pappas radiosmak ô.Ô

aja, ointressant fakta nr 1.


Bye ☺

Av Jojjo - 7 maj 2011 20:38

 

Presentation

Jojjo is back!
Läs om mitt liv, skratta och le! ☺

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Borde jag ha en frågestund?
 Ja, självklart.
 Nej absoulut inte.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards